Primele referiri la un sistem de posturi si miscari cu scop terapeutic se gasesc in scrierile chinezesti de acum 4700 ani. Este vorba de sistemul Cung Fu de calmare a durerilor si a altor simptome din entorse, deviatiile de coloana, unele boli chirurgicale.Cu toate acestea Greciei antice ii revine meritul si cinstea de a fi considerata leaganul exercitiului fizic- al gimnasticii profilactice si terapeutice. Hipocrat scria fara echivoc, in cartea sa despre articulatii: " Organele nu-si conserva capacitatea lor fuctionala decat gratie utilizarii si a unui exercitiu fizic adecvat. Toti cei care se vor purta astfel isi vor asigura o buna sanatate, o dezvoltare armonioasa si o lunga tinerete."

   Corpul täu este proiectat pentru miscare. Pentru a realiza aceasta, noi avem peste 600 de muschi scheletici. Fiecare individ, indiferent de virstä, poate avea multe beneficii de pe urma exercitiului fizic. Ceea ce nu folosim, pierdem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Orice program de exercitiu fizic ar trebui sä urmeze urmatoarele principii :

           •Planuieste-ti programul de exercitii.

           •Bucura-te de tipul de exercitiu pe care l-ai ales.

           •Variaza tipurile de exercitii.

           •Aminteste-ti cä regularitatea este importantä.

           •Sporturile necompetitive sint cele care ar trebui alese pentru exercitiu.

           •Cel mai bine este ca exercitiul sa fie facut afara in aer liber.

            •Exercitiul este bun pentru oricine.

   Inactivitatea (sedentarismul) este o cauzä principalä a bolilor, iar activitatea este un mijloc de crestere a vigorii fizice, mentale si spirituale. "Nu exista medicament in circulatie sau in perspectiva care sa promita atit de mult in mentinerea sanatatii ca un program regulat de exercitiu fizic" - Dr. Bortz, Jurnalul asociatiei medicale americane,1982. Aceasta este o veste buna!

    Sa analizäm putin citeva dintre beneficiile oferite de exercitiul fizic:

           •reduce stresul

           •amelioreaza durerile de cap

           •reduce depresiunile nervoase

           •dezvolta agerimea mintii (I.Q.-ul)

           •scade nivelul de zahar in singe

           •reduce concentratia trigliceridelor din singe

           •regleaza nivelul de hemoglobina

           •scade concentratia colesterolului din singe

           •stimuleaza sistemul imunitar

           •sporeste energia organismului

           •regleaza traficul intestinal

           •ajuta la normalizarea greutätii

           •prelungeste viata

           •alunga insomnia

           •reface tonusul muscular

           •creste mobilitatea articulatiilor

           •fortifica sistemul osos

           •ajuta la mentinerea unei posturi corecte

           •mareste capacitatea plaminilor

           •mareste elasticitatea vaselor sanguine

           •intensifica circulatia singelui

           •sporeste eficienta inimii

           •reda roseata obrajilor

   lata 11 cai de mentinere a motivatiei pentru exercitiu :

1.Pune-ti tinte.

2.Tine o evidentä a sedintelor de exercitiu.

3.Adopta o gama larga de exercitii.

4.Alege timpul potrivit pentru exercitiu.

5.Fa exercitiile care iti fac placere.

6.Discuta cu altii despre programul tau.

7.Aminteste-ti ca tu esti un templu al Duhului Sfint.

8.Include in program si pe partenerul tau de viata sau un alt membru al familiei.

9.Fa-ti rost de imbracaminte si echipament corespunzator.

10.Incepe incet progresind treptat.

11.Mentine un program simplu.

   De ce noi ? 

 

      Centrul medical EL SHADDAI este un cabinet medical cu profil de masaj si recuperare neuromotorie avand in componenta medici si terapeuti maseuri.  Nu suntem "vraci nici tamaduitori" ci aplicam cu simt de raspundere ceea ce am invatat fiind constienti ca Dumnezeu este Cel ce ne vindeca. 

Ce boli tratam ? 

Durerile de spate 

Terapia Laser 

Forum

Cautare in site El Shaddai advanced